پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نخستین شهیده راه ولایت و مبارزه با ارتجاع، حضرت فاطمه(س) هستند، گفت: امروز هم با خطر ارتجاع سیاسی و ارتجاع فرهنگی مواجه هستیم که باید هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در سوگواره یاس نبوی، در امامزاده عباس(ع) ساری با اشاره به این که عزاداری برای اهل بیت (س) بدون شناخت و آگاهی نتیجه بخش نیست، اظهار داشت: باید حضرت فاطمه(س) را شناخت و فهم درستی از سیره و اخلاق و مکتب این بانوی بزرگوار معرفت پیدا کرد و برای مظلومیت ایشان و اهل بیت(ع) عزاداری کرد.

وی ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام(ص) در خصوص شخصیت حضرت زهرا(س) فرمودند اگر همه حُسن ها و کمالات در شخصی تجسم یابد، هرآیینه او فاطمه خواهد بود و همچنین فرمودند «به درستی که فاطمه از نظر شرافت و کرامت بهترین اهل زمین است».

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که  باید خدا را شاکر باشیم که چنین الگویی را به ما عنایت کرد، تصریح کرد: خداوند با نزول آیه کوثر به پیامبر گرامی اسلام گفت ما به تو خیر کثیر دادیم که هرگز پایان نمی یابد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که اقدامات حضرت صدیقه کبری(س) در راستای دفاع از ولایت نشانگر شعور بالای سیاسی آن حضرت است، خاطر نشان کرد: شعور سیاسی اگر باشد از همان آغاز فتنه، خطرات و انحرافات را متوجه می شوند اقدام بهینه و بهنگام انجام می دهند.

مسؤول مدرسه علمیه نکا در ادامه سخنان خود گفت: حضرت زهرا(س) با شعور سیاسی بالای خود از همان لحظات اولیه ماجرای سقیفه، متوجه خطرات و انحرافات شد و اقدامات بهینه و بهنگامی انجام دادند، گرچه چون تنها بود در ظاهر حرفشان به نتیجه نرسیده است، اما در تاریخ می ماند و هرگز فریادش خاموش شدنی نیست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حادثه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) را ارتجاع دانست و با بیان این که ارتجاع دو گونه است، افزود: نخستین ارتجاع، سیاسی و اجتماعی است یعنی نظام سیاسی که خداوند در نظر گرفته بود را از بین ببرند.

امام جمعه نکا، دومین نوع ارتجاع را فرهنگی دانست و با بیان این که این نوع ارتجاع بدان معنی است که از ایمان، اعتقاد و معنویت که به برکت اسلام در جامعه وجود داشت دوباره فاصله بگیرند که در واقعه سقیفه بنی ساعده در حال شکل گیری بود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در آن مقطع حساس حق از جایگاه واقعی خود دور شده بود، بیان داشت: بانوی بزرگ اسلام این خطر را احساس و با آن مقابله کرد و شهید شدند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نخستین شهیده راه ولایت و مبارزه با ارتجاع، حضرت فاطمه(س) هستند، اظهار داشت: امروز هم با خطر ارتجاع سیاسی و ارتجاع فرهنگی مواجه هستیم که باید هوشیار باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همه تلاش مذبوحانه خود را از طریق تحریم، ایجاد فتنه، جنگ نرم، فشارهای سیاسی و نظامی به کار گرفتند، گفت: جبهه استکبار در صدد است مسؤولان نظام را مجبور به تغییر رفتار کند و تغییر ساختار که این همان خطر رجعت هست.

عضو شورای حوز علمیه مازندران با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان اظهار داشت: ایشان در بخشی از سخنان خود فرمودند اگر به سمت اشرافی گری رفتیم و به جای توجه به طبقه ضعیف جامعه توجه مان به طبقه مرفه شد و به جای اینکه به مردم تکیه کنیم امیدمان به بیگانگان شد، این حرکت به سمت ارتجاع است.

امام جمعه نکا با تأکید براین که ما باید با هشداری که رهبر معظم انقلاب دادند توجه کنیم و خطر ارتجاع را بشناسیم، تصریح کرد: توجه ما به درون جامعه به ویژه مردم باشد. 

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامهبه وظیفه مردم در این برهه حساس اشاره کرد و گفت: مردم در همه انتخابات ها به خوبی رصد کنند و افرادی را انتخاب کنند که دلسوز نظام و ملت و از جنس خودشان، ساده زیست، انقلابی و خادم باشند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که باید به سراغ ارزش هایی که مورد توجه اهل بیت(ع) است برویم، تصریح کرد: گرفتن مجلس عزا برای اهل بیت(ع) بسیار ارزشمند و در راستای حفظ شعائر اسلامی است.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: افراد هیأتی ها باید حجاب حضرت زهرا(س)، اخلاق، منش، سیرت و کمالات اهل بیت(ع) را در خانواده خود نهادینه کنند و این یعنی همان آگاهی و معرفت واقعی که اهل بیت (ع) سفارش می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که گریه ما باید آمیخته با فهم باشد و با خطر ارتجاع مقابله کنیم، تصریح کرد: امروز هوشیاری و بصیرت ما باید نسبت به گذشته بیشتر شود تا خطر دشمن را به سرعت بشناسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha